تبلیغات
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان - خشک و بی روح بودن کلاس درس
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 3 بهمن 1397

خشک و بی روح بودن  کلاس درس، عدم آزادی و بحث

راه حل : تشویق دانش اموزان به انتقاد کردن مستقیم  و غیر مستقیم سازنده با استفاده از جلسات پرسش و پاسخ یا صندوق پیشنهادها وانتقادها ونیز پیشگیری موارد مطرح شده از سوی مسئولین وبازگو نمودن انها در شوراهای مختلف مدرسه جهت رفع مسائل از جمله مهم ترین عوامل مقابله با این معضل می باشد . لیکن باید توجه داشت که چنان چه هدف دانش اموزان از حضور در مدرسه به خوبی برایش ترسیم نشده باشد مشکلات جانبی تأثیر زیادی بر روش فعالیت او نخواهد داشت.

بسیاری از شاگردان فکر می کنند که موضوع یادگیری باید همیشه خوشایند و جالب باشد و در غیر این صورت مردود می شوند. بله ، برخی از درس ها از بعضی دیگر جالب تر هستند وبعضی مربیان بهتر از بقیه اند ، اما شاگردی که اهداف دراز مدت را برای خود در نظر گرفته است بدون توجه به این که درس چقدر مشکل ویا معلم چقدر خشک است موف خواهد شد . این دانش آموز می بیند هرتلاش که انجام می دهددر واقع باری نزدیک تر شدن به هدفش است به سمت هدف برود .

با بیان مفاهیم عبارت بالا در قالب سخنان مستقیم  ویا در رئایت ها و حکایت ها ( به طور غیر مستقیم ) به دانش آموزان تفهیم  می کنیم که خشک بودن کلاس و ....در حدی نیست که بتواند یک دانش آموز هدفدار را تحت تاثیر قرار دهد . داستان زندگی بزرگان سرشار از این واقعیت ها است .



ارسال توسط سرگروه پایه سوم
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید