تبلیغات
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان - مطالب فروردین 1396
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : سه شنبه 29 فروردین 1396
Image result for ‫مبعث حضرت رسول اکرم ص‬‎

مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مبارک باد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد امین(ص) قبل از شب 27 رجب در غار حرا به عبادت خدا و راز نیاز پرداخت و در عالم خواب رؤیاهایی می دید راستین و برابر پروردگار بزرگش برای پذیرش وحی به‌تدریج آماده می‌شد.

درعالم واقع روح الامین، جبرئل بزرگ، فرشته وحی مامور شد آیاتی از قرآن را براو بخواند و او را به مقام پیامبری مفتخر سازد. محمد (ص) در این هنگام چهل سال بود. تنهایی و توجه خاص او در غار حالتی غریب در او ایجاد می‌نمود. حالتی وصف ناشدنی، ترس و ابهام از یک طرف و شعف و سبک بالی از سوی دیگر و به ناگاه در شبی از این لیالی پر قدر فرشته وحی به یکباره بر او نازل گردید با این پیام:

«اقرأ باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق . اقرأ وربک الاکرم.الذی علم بالقلم.علم الانسان ما لم یعلم».

بخوان به نام پررودگارت که آفرید .او انسان را از خون بسته .بخوان به نام پروردگارت که گرامی تر و بزرگتر است .خدایی که نوشتن آفرید .به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست.

فرشته وحی به او فرمان خواندن داد ولی حضرت بیان داشت خواندن نمی‌دانم. اما بار دیگر همان جمله را شنید، فرمود: «من امی و درس ناخوانده‌ام» و شنید: «بخوان»، این بار روح‌الامین او را سخت فشرد و محمد(ص)دریافت که این بار می‌تواند و بدین ترتیب جبرئیل ماموریت خویش را به انجام رساند.

آن حضرت از کوه پایین آمد و به خانه همسر مهربانش خدیجه شد. واقعه عجیبی را که بر او گذشته بود با وی در میان گذاشت. او را دلداری داد و گفت: «بدان که خداوند مهربان هرگز به تو که با خانواده‌ات مهربان هستی و از ستمدیدگان و محرومان دستگیری می‌کنی بد نخواهد کرد و تو را تنها نمی‌گذارد». او دانست که ماموریت بزرگ شویش آغاز شده است. حضرت فرمود: «مرا بپوشان تا لختی بیاسایم، خدیجه چنین نمود و محمد (ص) به خوابی آرام فرو رفت».

خدیجه به منزل عموزاده‌اش «ورقة ابن نوفل» که از دانایان عرب بود در آمد و شرح ماوقع را بیان داشت ورقه اظهار داشت که پروردگار بزرگ برای شویت ماموریتی بس عظیم قرار داده و اراده خداوند بر رسالت محمد قرار گرفته است و او همان آخرین پیامبر موعود است.

بدین ترتیب پیامبر رحمت در سن 40 سالگی برای نجات و سعادت ابناء بشر به مقام نبوت رسید. او آمد تا برای همه آدمیان الگویی باشد نمونه تا رسم چگونه زیستن را به آنان بیاموزد و راه هدایت را به انسانها بنمایاند.

آری محمد امین، پیامبر رحمت و ختم مرسلین برای هدایت و سعادت ما آمد.


ارسال توسط سرگروه دین و زندگی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 فروردین 1396

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید.


ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
همکاران محترم جهت دریافت پاورپوینت درس پزوهی روی تصویر زیر کلیک کنید

 

جهت دریافت فایل pdf درس پژوهی، روی تصویر زیر کلیک کنید

 




طبقه بندی: مدیران اجرایی، 
ارسال توسط مدیر اجرایی علی ارژنگ
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردین 1396

با احترام


کتاب How to teach English  نوشته Jeremy Harmer حضورتان ارائه میگردد.



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردین 1396



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردین 1396

Easy English Communication at the Secondary Level: Easy Ways Teachers Who Are Non-Native Speakers Can Use More English in Class

James R. Welker
jwelker [at] gol.com
Mie Prefectural Board of Education, Mie, Japan

Introduction

In Japan, since sometime in the 1980s, the Ministry of Education (Monbusho)--recognizing that students who have studied English six years still can't speak it--has been revising curricula, revamping textbooks, and trying to redo the whole of English education at the secondary and even primary level. Thanks to the nine-year-old Japan Exchange and Teaching (JET) Programme, next year well over 4,000 assistant language teachers (ALTs) will visit English classrooms. All this to improve students' English communicative ability.

The best textbooks, teaching materials, syllabi, and even regular visits from a native speaker will ultimately fail, however, if the ordinary classroom English teachers do not model and use English communicatively in their classrooms. As the primary exposure students have to living English, the regular English teachers are the most important people in the English education of their students.

In my two years spent as an ALT in six Japanese junior high schools, I have worked in class with almost twenty different junior high school Japanese teachers of English (JTEs). Like many other ALTs, I have realized that the best thing I can do to help my students is to help their teachers teach English more communicatively. Thus I created this little guide. Using simple practices such as these can make a great difference in students' (and teachers') linguistic competence.

Easy Ways To Use More English In Class

Always Use English When Opening and Closing The Class

It's not very important that elementary students learn exactly what Let's begin means in the their native language. They will understand the basic idea if you use it at the beginning of every class. If you also use begin to tell the students to start writing an examination or other activity, the meaning will be further clarified for many students. (Later if you more formally introduce the word begin, the students will already know concrete examples of its usage.) The same holds true for expressions like That's all for today.

If, on the other hand, the class begins--as do most Japanese classes--with a traditional L1 greeting like onegaishimasu and ends with arigatou gozaimashita, this reinforces the idea that the students already have--that the primary communication in the class is done in their native language. An art museum wouldn't put a Rembrandt painting in a polka-dot frame by Seurrat. Likewise, English classes shouldn't be framed in Japanese.




ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 21 فروردین 1396


ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 21 فروردین 1396


ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 21 فروردین 1396

 

علم عمران ابن خلدون

http://rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/781/783/FJ01.jpg

ولی الدین ابوزید عبدالرحمن بن محمد معروف به ابن خلدون در سال 732 هجری (1332 مسیحی) در یکی از خانواده های اندلسی که از یمن به تونس کوچیده بودند در شهر تونس زاده شد. وی در سال 808 هجری (1406 میلادی) در قاهره درگذشت. در دوره زندگی ابن خلدون، امپراتوری اسلامی هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ فرهنگی از دوران درخشان خود در قرون سوم و چهارم فاصله گرفته بود و رو به انحطاط پیش می رفت. در این دوره است که ابن خلدون با دیدی باز و عینی و واقع گرا به بررسی و تحلیل علل انحطاط تمدن اسلامی و نقد برخی از اصول تفکر فلسفه اسلامی می پردازد. غدر واقع علم عمران او، بررسی جامعه شناختی انحطاط امپراتوری اسلامی است.ف

زندگی ابن خلدون بر روی هم شامل سه دوره است؛

1- دوره فعالیت سیاسی در کشورهای غربی عالم اسلام که بیش از بیست سال به طول انجامید.

2- دوره انزوا و تالیف در قلعه ابن سلامه که چهار سال بود.

3- دوره اشتغال به امور قضایی و تدریس و تالیف در مصر که به هجده سال می رسد.

ابن خلدون در شرایط انحطاط امپراتوری اسلامی، دست به تاسیس علم جدیدی به نام «علم عمران» می زند. ابن خلدون میان علم عمران و سیاست مدنی فارابی تمایز قائل می شود و در جایی نیز به بی فایده بودن سیاست مدنی فارابی اشاره ای صریح دارد. اما او بین مباحث مطروحه در سیاست ارسطو و علم عمران خود نزدیکی هایی را احساس می کند. در واقع باید ابن خلدون را به سیاست نامه نویسان که واقعیت های اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار داده اند، نزدیک تر دانست تا فیلسوفان.

ابن خلدون موضوع اصلی کتاب «مقدمه» که مهم ترین کتاب اوست را تاسیس علم عمران قرار داد و سعی کرد حدود و ویژگی های این دانش جدید را روشن کند. ابن خلدون در مقدمه خود، کوشش می کند مبانی نظری تاسیس تاریخ به عنوان دانشی عقلی را بنیان گذارد و تاسیس علم تاریخ به عنوان دانشی عقلی از طریق شناخت جوامع انسانی که همان عمران عالم است، امکان پذیر می شود. بنابراین ابن خلدون می خواهد ضابطه ای تدوین کند که با بهره گیری از آن بتواند تاریخ را که در دوره اسلامی صبغه ای کلامی داشت، به علمی با روشی برهانی یا عقلی تبدیل کرده و آن را در طبقه بندی دانش های عقلی وارد کند. علم عمران در نظر ابن خلدون به منزله علم اصولً تاریخ است و ویژگی های اجتماعات انسانی را مورد بحث قرار می دهد که در تشخیص درست از نادرست در گزارش های تاریخی به کار می آید.

ابن خلدون به عنوان متفکری مسلمان در راستای یافتن راهکارهای برون رفت از شرایط انحطاط تمدن اسلامی به ناچار مبنای نظری اش، مبانی کلامی سنتی بود که وی درباره برخی از مفردات آن اندکی تردید کرده بود، اما زیر سوال بردن بنیادهای آن برایش امکان پذیر نشده بود. در واقع وی نتوانست خود را از محدوده اندیشه سنت رها کرده و به افق های

بازتاسیس اندیشه دوران جدید رو کند. ابن خلدون در مقدمه به دلیل مبانی سنتی تفکرش، از پردازش مساله ای جدید که قابلیت تبدیل شدن به گفتمان مسلط را داشته باشد عاجز ماند.

در واقع می توان «علم عمران» را مسامحتاً جامعه شناسی انحطاط تمدن اسلامی نامید.

 



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه اقتصاد متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 21 فروردین 1396

 زمین شناسی " ما زمین را از پدرانمان به ارث نبرده ایم آن را از فرزندانمان به امانت گرفته ایم"

باداب سورت چشمه های طلایی ساری

سرزمین عجایب ایران

فکر کنید روی صخره های نارنجی رنگی قدم می زنید که لایه لایه زمین را بالا رفته اند و آب از بلورهای سنگی شان چکه می کند... رو که بر می گردانید، پشت سرتان زمین لایه لایه سبزآبی است... کمی آن طرف تر، لایه لایه زرد... فکر کنید مشتتان را زیر یکی از قندیل های سنگی گرفته اید و آب صخره ها را مزه مزه می کنید؛ ترش، خنک، متفاوت! بعد یکی پیدا شود و از جادویی بودن این معجون زرد رنگ بگوید که شفای بیماری هاست و دوای دو هزار درد! برای سفر به چنین سرزمین شگفت انگیزی حاضرید چه بهایی را بپردازید؟

Click the image to open in full size.




ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
جهت دریافت بودجه بندی کتاب های شیمی و آزمایشگاه علوم سال تحصیلی 96- 95کلیک کنید.


ارسال توسط سرگروه شیمی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 20 فروردین 1396
در غربی ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه های البرز میانی قرار گرفتن به نام وَردیج و واریش. روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران-کرج و از بالای وردآورد امکان پذیره. از بالای محله وردآورد، جاده ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره ای عمیق به روستای وَردیج و بعد از اون به واریش منتهی می شه. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماهه، چرا که در این موقع از سال، باغ های وردیج و واریش با شکوفه های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می گذارن. دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع، مناظر چشم نوازیست که در طول جاده و در طی مسیر، چشم های زیبابین و کنجکاو شما رو به خود جلب خواهند کرد. ارتفاع روستای وردیج از سطح دریا یک هزار و ۸۵۰ متر و ارتفاع روستای واریش، ۲ هزار و ۲۵۰ متره.

عکس روستای وردیج 40287


ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 20 فروردین 1396
2015-05-02-18-38-43_deco

تنگه هایقر (Hayghar Canyon) که معروف به گرند کانیون ایران هست یکی از شگفت انگیز ترین و فوق العاده زیباترین تنگه ها در دنیاست.
تنگ هایقر در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فیروزآباد و بعد از روستای رودبال واقع شده است. این تنگ ما بین شهرهای قیر و کارزین در جنوب غربی جهرم واقع در استان فارس است. طول تنگ در حدود ۸ کیلومتر است و رودخانه قره آقاج در بستر آن جریان دارد رودخانه بلندی که پس از پیچ و خم های بسیار با نام «مُند» به خلیج فارس می ریزد. عملکرد زمین ساخت پویا در این بخش از رشته کوه زاگرس تاقدیس هاى زیادى پدید آورده است. تنگ هایقر یک برش در پهناى تاقدیس ده‌بین است که نخست عملکرد زمین ساخت آن را پدید آورده و سپس فرسایش آب آن را گسترش داده و ژرف نموده است. دیواره هاى بلند دره، رودخانه پرآب جارى در کف آن و پژواک صداى پرندگان، منطقه اى کم نظیر پدید آورده که بسترى ارزشمند براى گردشگرى طبیعت به شمار مى رود.



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
(تعداد کل صفحات:2)      [1]   [2]  

آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید