گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 28 آذر 1397
نمایشنامه‌نویسی به زبان ساده برای دانش آموزان در هشت فصل حاوی مطالبی است درباره فنون و شگردهای نمایشنامه نویسی که ذیل این مباحث سامان یافته است : “جمع آوری اندیشه اولیه نمایش” ، “گفت و گو” ، “شخصیت های نمایش” ، “طرح داستانی” ، “گونه ، سبک ، صحنه” ، “طراحی نمایشنامه” ، “نگارش متن نمایشنامه” و “عرضه نمایشنامه”

 این کتاب برای همکارانی که علاقه مند به آموزش نمایشنامه در زنگ انشا به دانش آموزان خود هستند راهنمای بسیار خوبی است 
و در دوره ی دوم ابتدایی نیز باتوجه به دانش آموزان و علاقه آموزگار میتواند مورد استفاده قرار گیرد. 
 

 لینک فایل کتاب:



ارسال توسط سرگروه پایه پنجم
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397

یش نویس كتاب راهنمای تدریس دین و زندگی (3)




دروس اول تا آخر هشتم 97/08/29








ارسال توسط حسین محمدی سرگروه دین و زندگی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397


 

1-   در طراحی سوال ویژگی های دانش آموزان از قبیل سطح سنی ، توانایی ها و استعدادها، پایه تحصیلی و ..... در نظر گرفته شود .

2-   در طراحی سوالات امتحان شرایط عمومی دانش آموزان، امکانات ، منابع ، تجهیزات ، نیروی انسانی و... مد نظر قرار گیرد .

3-   طراحی سوالات بر اساس بارم بندی و بودجه بندی کتاب درسی صورت پذیرد .

4-   اهداف آموزشی امتحان مشخص گردد .

5-   جدول مشخصات آزمون با توجه به موارد زیر تهیه شود :

1/5- درج اهداف و محتوا در جدول

2/5- درج طبقات حیطه شناختی در جدول

3/5- مشخص نمودن انواع سوالات آزمون

4/5-مشخص نمودن تعداد سوالات امتحان

6- سوالات امتحانی باید میزان تحقق اهداف آموزشی را ارزیابی کند .

7- صورت سوال و مساله روشن، واضح و شیوا باشد .

8- سوال مختصر ،ساده و سلیس نوشته شود .

9- سوال طوری تهیه شود که به طور مستقیم به هدف مورد اندازه گیری مربوط باشد .

10- سوال باید موضوع مهمی را مورد سنجش قرار دهد .

11- زمان مناسب پاسخگویی به هر سوال با توجه به قدرت متوسط دانش آموزان محاسبه و قید شود .

12- سوالات از نظر آیین نگارش و رسم الخط واضح و مشخص باشد و    در آن علائم دستوری و نقطه گذاری دقیقا رعایت گردد .

13- سوال و جواب از نظر علمی ، آیین نگارش ، زمان پاسخ گویی ، بارم بازبینی شود تا  خطا به حداقل برسد .

14- در  سوال هایی که هدف آن ارزشیابی میزان فهم دانش آموزان است و نه دقت محاسباتی ، از اعداد ساده استفاده شود .

15- پاسخ ( راهنمای تصحیح ) هر سوال به طور دقیق و کامل به همراه ریز نمرات متعلقه نوشته شود و از ارجاع به صفحات کتاب خودداری  شود .

16- حتی الامکان  توضیحات ضروری در متن سوال آورده شود و در داخل پرانتز درج نگردد .

17- متن سوال برای همه دانش آموزان یک مفهوم را القا کند تا همه بتوانند پاسخ مشخصی ارائه کنند .

18- انتظار خود را از دانش آموزان مشخص نموده و در صورت لزوم واحد مقیاس ، میزان دقت مورد انتظار در پاسخ گویی بیان شود .

19- در صورتی که مساله ای ، راه حل های مختلف داشته باشد ، بایستی بدان اشاره و موضوع در راهنمایی تصحیح نوشته شود .

20- حتی الامکان از به کاربردن کلمات منفی در متن سوال خودداری شود و در صورت ضرورت ، کلمات منفی مشخص گردند .

21- از به کاربردن کلمات منفی در منفی پرهیز شود .

22- در طراحی سوال سطوح مختلف ارزشیابی (آسان،متوسط بالا، متوسط پایین ، دشوار)مد نظر قرار گیرد .

1/22- سوالی دشوار محسوب می گردد که تا 25 درصد دانش آموزان بتوانند دبه آن پاسخ صحیح بدهند.

2/22- سوالی متوسط بالا محسوب می گردد که از 25 تا 50 درصد دانش آموزان بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند .

3/22- سوالی متوسط پایین محسوب می گردد که از 50 تا 70 درصد دانش آموزان بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند .

4-22- سوالی آسان محسوب می گردد که بیش از 75 درصد دانش آموزان بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند .

23- طراحی سوالات بایستی با توجه به ماهیت هر درس انجام گیرد .

24- حتی الامکان از اصطلاحات،مفاهیم و علائم به کاربرده شده در کتاب استفاده شود .

25- نمره هر سوال متناسب پاسخ درست آن سوال باشد .

26- نمره هر سوال با توجه به موارد ذیل در نظر گرفته شود:

1/26- ارزش نمره ای هر سوال کمتر از 25/0 نباشد .

2/26- در مواردی که سوال دارای چند پرسش است ، نباید ارزش نمره ای هر قسمت کمتر از25/0 تعیین شود .

3/26- هنگام ارزش گذاری سوالات توجه کافی معمول گردد تا نمره هر سوال قابل قسمت به تعداد پاسخ های سوال باشد .

4/26- نمره هر سوال نباید از نمره اختصاص داده شده به آن بخش از نظر بودجه بندی بیشتر باشد .

27- سوالات بر اساس سطوح یادگیری بلوم طراحی شود به خصوص در بخش حیطه شناختی به طبقات دانش ، درک و فهم ، تجزیه و تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی توجه شود به گونه ای که تعداد سوالات در هر یک از سطوح متناسب با اهداف رفتاری و بودجه بندی کتاب درسی باشد .

28- سوالات بایستی تمام فصول کتاب را به طور منطقی تحت پوشش قراردهد .

29- سوالات آزمون باید نمونه کاملی از اهداف آموزشی کتاب درسی باشد .

30- هنگام به کاربردن واژه هایی مثل بررسی کنید ، مقایسه کنید و.... ملاک پاسخگویی مشخص باشد .

31- سوالات باید به گونه ای طرح شوند که از نظر علمی بین متخصصین اختلافی نباشد .

32- بهتر است صورت سوال یا مساله از پاسخ آن طولانی تر نباشد .

33- در طرح سوال در سطوح بالای حیطه شناختی نباید کلمه به کلمه از روی متن درس نوشته شود .

34- سوالاتی که دانش آموز برای پاسخگویی به آن به ابزار و وسایل خاصی نیاز دارد باید دقیقا توسط طراح آن درس مشخص گردد .

35- سوالها مستقل از یکدیگر طرح شوند تا جواب دادن به یک سوال پاسخ به سوال های دیگر کتاب نباشد.

36- سوالاتی که دارای چند قسمت می باشد ، باید به گونه ای طراحی شوند که اگر دانش آموز نتواند به یکی از قسمت ها پاسخ دهد از پاسخ دادن به بقیه قسمت ها محروم نگردد .

37- از نوضیحات غیر ضروری و گمراه کننده در متن سوال خودداری شود .

38- در طراحی سوالات که مبتنی بر عقاید شخصی است ، از دانش آموز خواسته شود تا دلایل و شواهد خود را  برای عقیده یا طرز فکر خود  ارائه کند .

39- در سوالهایی که جواب کوتاه دارند ( بله – خیر) با کلماتی مانند چرا و چگونه تکمیل شوند .

40- در صورتی که رسیدن تدریجی به یک هدف و یا بخش های یک سوال به یک هدف کلی مربوط باشد ، نسبت به طرح سوالات چند مرحله ای اقدام شود .

41- عبارتی از سوال ، راهنمای پاسخ صحیح برای همان سوال یا دیگر سوالات نباشد .

42- حتی الامکان از به کار بردن واژه های چه کسی ، چه وقت ، کجا .و .... خودداری شود و به جای آن از کلماتی نظیر چرا ،چگونه و به چه دلیل استفاده شود .

43- اگر سوالی برای رسیدن به جواب صحیح، راه حلهای مختلفی داشته باشد در راهنمای تصحیح به آن اشاره شود .

44- به مشخصات ظاهری سوال ( زیبایی، تراکم سوالها، خط نگارشی ، وضوح نمودارو اعداد ، شکل و .....) توجه شود .

45- چنانچه از نظر تعداد سوال محدودیت وجود دارد ، از یک مفهوم سوال تکراری داده نشود .

46- حتی الامکان ترتیب سوالات با توجه به ترکیبی از موارد زیر تنظیم شود:

1/46- گروه بندی انواع سوالها

2/46- آسان به دشوار

3/46- به ترتیب مفاهیم عنوان شده در فصلهای کتاب درسی

4/46- به ترتیب سطوح حیطه شناختی

47- در چینش سوالات ،اولین سوال یک سوال ساده باشد .

48- راهنمایی لازم و دستورالعمل برای جلوگیری پاسخ به سوالات ارائه گردد وبا توجه به نوع سوال ، وسایل مورد استفاده ( ماشین حساب ، خط کش   و ...) زمان ، محل پاسخ ، نوع قلم مورد استفاده و ... مشخص گردد.

49- فضای مناسب برای پاسخ لازم پیش بینی شود .

50- تعداد سوالات کوتاه پاسخ و گسترده پاسخ متناسب باشد .

51- در طراحی سوالات به واژه ها ، عبارات ،ارقام و مسایل کم اهمیت تاکید نشود بلکه ملاک اصلی هدفهای آموزشی کتاب درسی باشد .

52- در طرح سوال از به کار بردن جملات طولانی ، کلمات غیر مصطلح و مبهم و ضمایری که مراجع آنها مشخص نیست باید پرهیز شود .

53- در مواردی که سوال دارای شکل یا پاسخهای کوتاه و متعدد باشد نمره آن سوال نیز به طور مجزا ، جزء به جزء تهیه و تنظیم شود .

54- سوالات باید از محتوای کتاب درسی طراحی شود و از پاورقی ها،مقدمه، حذفیات، بخشهای مطالعه آزاد سوال طرح نگردد .

55- در برگه آزمون نمره پاسخ هر سوال به تفکیک در سمت چپ ورقه و مقابل هر سوال در ردیف مربوط قید گردد .

56- در برگه آزمون ریز نمرات و جمع کل نمره ی آزمون منطبق با قوانین  و مقررات باشد .

57- زمان پاسخ دهی به سوالات آزمون متناسب با قدرت متوسط دانش آموزان تعیین گردد .

58- اگر سوالات در بیش از یک صفحه تایپ شده باشد ، اولا صفحات شماره گذاری شده و ثانیا در پایان صفحه عبارت (( بقیه در صفحه .... )) درج گردد .

59- سوالات دارای اعتبار باشند یعنی سوالات رفتار و خصیصه معینی را که آزمون به منظور اندازه گیری آن ساخته شده است را اندازه بگیرد .

60- در سوالهای کامل کردنی که برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به کار می روند ، تعداد زیاد جای خالی منظور نشود .

61- جای خالی سوالهای کامل کردنی تا آنجا که ممکن است در قسمت پایانی سوال قرار گیرد .

62- در صورت امکان مسایل پیچیده و چند مرحله ای به تعدادی مساله یک مرحله ای ساده تقسیم شود .

63- از کاربرد کلماتی چون ، همه ،بعضی وقتها ، غالبا و هرگز در سوالات صحیح و غلط خودداری شود .

64- در سوالهای صحیح و غلط سعی شود طول سوالهای صحیح و طول سوالهای غلط هم اندازه باشد .

65- در طرح سوالات جور کردنی فهرست پاسخ ها باید به طور منطقی  مرتب شوند .

66- در طرح سوالات چند گزینه ای ، طول گزینه درست باید در سوالات مختلف تغییر کند .

67- سوالات آزمون باید به زبانی نوشته شود که در حد درک و فهم دانش آموزان باشد .

68- از دادن سوالهای انتخابی خودداری شود .

69- اگر سوالهای آزمون نیاز به تفکر ، جدول بندی و ترسیم داشته باشند برای امتحان وقت اضافه در نظر گرفته شود .

70- تعداد سوالات یک آزمون را با توجه به جمیع شرایط دانش آموزان ، محتوای کتاب ، آب و هوا، تجهیزات و امکانات و .... تعیین گردد .



ارسال توسط حسین محمدی سرگروه دین و زندگی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 آذر 1397
بارم بندی پیشنهادی آموزش و پرورش



ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 آذر 1397

1. Keep your signposts and directions simple.

Nothing adds to TTT like complicated or wordy instructions. Consider the difference between the following sample instructions:

a. I think what we’ll do now is some practice of the key words we just learned. To do that, I’m going to ask you two questions, and I’d like you to answer them. Is that alright?

b. Let’s practice these words. I’ll ask you two questions.

The difference is not only 38 words versus 9, but also the difficulty of the language used. If you give the first set of instructions to a lower-level student or someone with weak listening comprehension, they’re not going to understand you. You’re using grammar and vocabulary that’s way over their head. You’ll only end up repeating all 38 words when your students ask you for clarification. Then you’ll say it again while simplifying it a little. Then you’ll eventually end up saying what you should’ve said in the first place: something clear and concise, like the second example.

2. Avoid explanations.

In the example at the top of this post, the teacher realized that they’d been talking too much, even though their explanation of “will” vs. “be going to” was good. Whenever possible, try to prompt your students with questions to help lead them to the answer on their own. This both increases their speaking time and makes use of their critical thinking skills.

3. Get your students to read instructions.

This is great for lessons where you use textbook, workbook or worksheet exercises frequently. It requires no effort on your part other than a simple command. For example, all you’ll have to say is something like, “Julia, read #1.” Take it a step further by having them read examples or describe accompanying pictures. This helps you build context for the activity and create purpose.

4. Set up activities interactively.

For example, suppose your plan is to run a role-play session where one student is ordering lunch at a restaurant. You could set up the whole thing yourself, but that would boost your TTT rather than STT. It would also end up being top-down. It would take less time, perhaps, but only if the student understood your instructions fully.

Instead, setting up the activity with a series of questions will help better establish context and make the activity more personalized for the student, because they’ll have a say in what it is to be.

Some possible questions you could ask in this example would be:

What kind of restaurant is it?

Where is it?

What would you like to order?

What questions will you ask?

Who are you? (ex. “I’m a customer.”)

Who is your partner? (ex. “She’s a server.”)

5. Have your students do summaries.

Summaries make fantastic add-ons to just about any activity. For instance, if you’ve just had a discussion with an individual student about the business of brands, have the student summarize the opinions presented. If it’s a group lesson, have them summarize what their classmates said. Summaries take hardly any time to set up, are great comprehension and fluency practice for your students and, best of all, the students are the only ones who talk! All you need to do is sit, listen and make a few notes on their strengths, weaknesses and opportunities.

6. Insist on full sentences every time.

Sure, it’s not necessarily natural to speak only in complete sentences. If a native English speaker is asked where they bought the coat they’re wearing, they’d be more likely to say “the mall” then “I bought it at the mall.” But, for boosting STT, full sentences are key. They also force your students to think about their grammar and syntax. Try associating a gesture with a reminder to speak in full sentences. Mine is spreading my left and right hands apart. When I do this, my students know they haven’t used a full sentence and need to try again.

7. Don’t talk about yourself.

In class – especially when teaching higher-level students – it can be very tempting to include “anecdotes” or “asides” from time to time.

These can be helpful if they have a purpose.

For instance, you might relate a personal experience to provide some context for new vocabulary or phrases. Unfortunately, too often these anecdotes don’t help and end up not only reducing STT (and boosting TTT), but also taking the lesson off-course. Instead, keep your lesson focused on the student as much as possible.

Resist the urge to throw in “stories” – they’re often more interesting for you than they are for them. In discussion or other fluency activities, make sure your students are the centerpieces. When students really want to know all about you, they’ll ask. (But even then, try to keep your answers brief!)

8. Maximize pair and group work.

In a private one-on-one lesson, the student practices with you. In group lessons, students should practice with each other at all times. This both boosts STT and gives them the opportunity to learn from each other. When students do pair and group work, they establish and solidify teamwork and communication.

9. Take yourself out of activities.

Your role in a group lesson should basically be to facilitate. You’ll be the “center” of the lesson when introducing the new language and concepts, but after that, the spotlight should be on your students. Let them talk to each other, and keep yourself free to note down corrections and things they did well.

10. Assign a “class leader” and use him/her.

A class leader can be one of your greatest assets in a group lesson. Class leaders can help provide examples when you need them and can assist you in setting up activities. This helps reduce your TTT in explaining things and makes setup more efficient. You can “show” rather than “tell.” Class leaders can help you even further by making pairs, summarizing instructions for activities and assigning homework! Choose someone with strong comprehension (relative to your group’s level) and initiative to be your group’s class leader.


ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 آذر 1397





وکیل تام الاختیار شما کیه؟!!



ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 آذر 1397
مطلب زیر در مورد استدلال های معتبر و نا معتبر از رشد برهان شماره 1 پاییز 97 انتخاب شده امید است مورد توجه همکاران گرامی قرار بگیرد این مجله دارای سطح علمی بسیار مناسبی برای مطالعه دانش آموزان و دبیران است.







ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 آذر 1397
ارسال توسط سرگروه ادبیات متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 آذر 1397
نوشتن  برای  تقویت  یاد گیری

نوشتن  می  تواند  و سیله  ای  باشد  برای  یاد گیری چیزهایی که  نمی  دانیم  و می خواهیم یاد بگیریم . نوشتن  می تواند  ابزار مهمی در یادگیری و تقویت آن  در ذهن  ما  باشد

خلاصه  نویسی

یکی از راه هایی که نوشتن، برای یادگیری درس ها پیش روی ما  می گذارد ،خلاصه  نویسی است .خلاصه  نویسی مهارتی است که معمولا در  برنامه های کتاب خوانی به کار می رود . این روش ،همان  طور که  می دانیم ،برای درک  و دریافت مفاهیم  متن های روایی روش پرکاربرد و کار ایی است . با خلاصه  کردن یک داستان می توان عناصری چون شخصیت پردازی ،فضا و مکان ،طرح اصلی و حادثه را به دقت بررسی نمود و داستان را به عصاره و چکیده اصلی مفهوم آن نزدیک کرد. دقیقا  با استفاده از همین  ویژگی خلاصه  نویسی است که می توان آن را  برای یاد گیری دروس مختلفی چون ریاضی ،علوم  و اجتماعی در همه  دوره های تحصیلی به کار برد .
از آنجا که خلاصه  نویسی در ماهیت خود با عصاره و محتوای اصلی هر متن سرو کار دارد ،با درک  عمیق مفهوم  متن به طور مستقیم در ارتباط است .

وقتی  در انتهای  یک جلسه از کلاس ریاضی  یا  علوم  از دانش  آموزان می خواهیم که در مدت پنج دقیقه خلاصه  درسی را که در همان جلسه  به  آن  ها آموزش داده شده است را در چند سطر بنویسند ،آن ها  را با ماهیت درس و محتوای آن  روبرو  کرده ایم .
این تمرین  نوشتار  در درجه اول به  خود دانش آموز نشان می دهد که چقدر به مطلب درسی احاطه پیدا کرده و کدام بخش های آن  را به درستی متوجه نشده و چه سوال های  در ذهن او  ایجاد شده است

قواعد  خلاصه  نویسی

در ابتدا  از دانش  آموز بخواهید متنی را که برایشان چه از کتاب درسی چه از مطالب خارج از کتاب انتخاب کرده اید مطالعه کنند یا در صورت برنامه  ریزی شما،به فایل صوتی آن گوش دهند .

از این  موارد را مرحله به  مرحله از آن ها بپرسید و  پاسخشان را در کلاس بررسی کنید .

1-موضوع و فکر اصلی متن چیست ؟
2- کدام یک از اطلاعات موجود در متن برای پرورش اصلی آن ضروری و لازم اند
3- کدام بک از اطلاعات را می توان بدون  اینکه به موضوع اصلی نوشته لطمه ای بخورد ،از متن حذف کرد ؟
4-کلمات  یا عبارت های مهم و کلیدی را که  در بردارنده موضوع اصلی متن  هستند مشخص کنید.


ارسال توسط سرگروه پایه چهارم
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 15 آذر 1397
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 14 آذر 1397

اوریگامی در لغت به معنای تا کردن کاغذه و انواع کاغذها و تاکردن اونارو شامل میشه .از اونجایی که در این کار همزمان از دو دست کمک گرفته میشه نیم کره های چپ و راست مغز فعاله و این کار در کاهش استرس بسیار موثر و کاربردیه .اون نفر عزیز آموزش ساخت قایق کاغذی به روش اوریگامی و آموزش ساخت قورباغه کاغذی به روش اوریگامی رو براتون قرار دادن و من ساخت یک نوع گل رو میذارم که هم بسیار سادست و هم برای تزئین اتاق بچه ها میشه ازش استفاده کرد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

  • کاغذ رنگی ( برای هر گل به 5 کاغذ 15*15 سانتی متر نیاز دارید )
  • چسب ماتیکی یا حرارتی
  • چسب همه کاره
  • قیچی
  • سیخ های چوبی
وسایل مورد نیاز برای ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

وسایل مورد نیاز برای ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

مراحل ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

در ابتدا کاغذ های رنگی رو در سایز 15*15 سانتی متر برش دهید .سپس روی یک سطح صاف کاغذ رو قرار بدین و از وسط اونو روی خودش تا بزنید تا به شکل یه مثلث در بیاد.

اولین تای ساخت گل کاغذی اوریگامی

اولین تای ساخت گل کاغذی اوریگامی

مانند شکل زیر کنج سمت راست و کنج سمت چپ مثلث رو روی راس اون قرار بدین و فشار بدین تا خط تای شکل مشخص بشه .سپس شکل رو از هم باز کنید .در این مرحله میبینید که دو مثلث کوچیکتر در دو طرف کاغذ ایجاد شد.

ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

طبق مراحل مشخص شده در تصویر اضلاع مثلث های کوچک سمت چپ و راست رو روی خط تای ایجاد شده در مرحله ی اول تا کنید .طبق تصویر شماره ی 3 دو مثلث کوچیک از کادر بیرون میزنه که من با خط زرد براتون مشخص کردم که باید این مثلث هارو هم به سمت پشت کاغذ تا بزنید.

مراحل ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

مراحل ساخت گل کاغذی به روش اوریگامی

بعد از اینکه خط تای مثلث های زرد رنگ رو هم مشخص کردین کاغذ رو دوباره باز کنید و دو تا مثلث زرد رنگ رو به سمت داخل شکل برگردون کنید.

آخرین تای ساخت گل کاغذی اوریگامی


ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه پایه سوم
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 13 آذر 1397

دلم عجیب گرفته است

و هیچ چیز،

نه این دقایق خوشبو، که روی شاخهٔ نارنج می‌شود خاموش

نه این صداقت حرفی، که در سکوت میان دو برگ این گل شب بوست

نه هیچ چیز مرا از هجوم خالی اطراف نمی‌رهاند

و فکر می‌کنم

که این ترنم موزون حزن تا به ابد

شنیده خواهد شد..

سهراب سپهری



ارسال توسط سرگروه ادبیات متوسطه1
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 13 آذر 1397

جهت شرکت همکاران در آزمون آنلاین، پیش نویس راهنمای معلم کتاب دین و زندگی دوازدهم تا انتهای درس هشتم برای دانلود همکاران بارگذاری می گردد.

کد کتاب: 112204
دوره تحصیلی: دوره دوم آموزش متوسطه
پایه دوازدهم

دروس اول تا هشتم



ارسال توسط حسین محمدی سرگروه دین و زندگی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 12 آذر 1397

تکلیف چی بدیم  تکراری نباشه و خسته نشن 

✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ
ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف  الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه  بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس ا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و  تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی  داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.

✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از  صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه  و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته  یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅ 
برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت  تکلیف به آنه بدهید.

✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
   ✅انواع  تکالیف خلاق دیگر که معلم با  شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.
┄┅┅✶

ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه پایه سوم
(تعداد کل صفحات:2)      [1]   [2]  

آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید